Autópálya matrica vásárlás

Ausztria nyaralás
Napfényes Karintia - nyaralás Karintia 2005

Előzmények:

"Karintiában jó az idő". Előző évi esős salzburgerlandi kirándulásunk hazaútja legalábbis ezt erősítette meg. Akkor talán arra menjünk, katalógusrendelés (kb: 5 kg), internetes nézelődés. Jöttek az ötletek, egyre beljebb és feljebb, és a végén megint a Hohe Tauern Nemzeti Park közepében kötöttünk ki, nem messze Ausztria legmagasabb csúcsától a Grossglocknertől. Tehát közigazgatási értelemben Karintában nyaraltunk, Dél-Tirollal + "olasz" nappal megspékelve.
Karintia tartománynak szintén van egy szuper turizmus kártyája, amivel rengeteg dolog ingyenes (felvonók, panoráma utak, múzeumok, fürdők...) De 2005-től ebben a kisrégióban elindítottak egy új lehetőséget, hogy bizonyos szállásokhoz automatikusan jár egy hasonló turisztikai kártya (kicsit szűkebb kínálattal, de pl. ingyenes a híres panorámaút a Grossglockner Hochalpenstrasse. Akkor hát ezek közül a szállások közül választottunk, egy pénztárcabarát falusi szálláshelyet (Bauernhof).

Akkor Karintia és augusztus - a napfényes déli tartomány, és az állítólag kevésbé csapadékos hónap - na úgy nagyjából bejött.

További érdekességek Karintiáról:

Karintia Ausztria Kalauz

Ausztria Kalauz - Karintia látnivalók >>

Egy (R) ÁZÓS nyaralás Ausztriában

Kalandozások Salzburgerland tartományban.

Előkészületek:

Az egész úgy indult, hogy előző évben az Őrségben a magyar-szlovén-osztrák közelében nyaraltunk, és egy napra átugrottunk Ausztriába gyors, instant kirándulásra, egy még régi, főiskolás nyári gyakorlaton sok éve felfedezett szurdok, a Bärenschutzklamm megtekintésére. Nagyon megtetszett, az egész, úgy ahogy volt, a táj, a kisvárosok, minden…, pedig még csak épp, hogy 70 km-re utaztunk be az országba.

Szóval jövő évben csakis ebbe az irányba megyünk. Hosszú kutatómunka, útikönyvek (pl: a Nyitott Szemmel: Ausztria ), után Salzburg tartomány mellett döntöttünk. Ami elsősorban kitűnt, hogy egy nagyszerű turisztikai kártyája van a tartománynak a – Salzburgerland Card – ami 6 és 12 napos változatban kapható, és sok pénzt lehet vele spórolni (de tényleg). Rendeltünk interneten egy prospektust róla itt, így előre meg tudtuk tervezni az utat. (Több mint 100 oldalas, érdemes jól átböngészni, bőséges a választék) Amúgy az osztrák honlapokon hasznos információ található. (Szinte minden településnek, kisrégiónak, tájegységben saját honlapja van)

A szállás…, nos, hogy olcsó legyen a kempingezés mellett döntöttünk (ezt hamar megbántuk), méghozzá a terv szerint 2 naponta máshol (ez később változott). A szállásfoglalás az úgy zajlott, hogy küldtem egy legjobb tudásom szerinti e-mail-t németül a kiválasztott kempingekbe, mindenki válaszolt is: az ALLES OK-től a terjengősig.
A terv készen állt, füzetbe felírva minden, egy gyűjtőmappába naponként berakva a prospektusokból nyert településtérképek, információk minden. Autó telepakolva sátor, felfújható ágyak, kemping asztal, székek, főző, kaja, ruha-ruha-ruha, meg mi. Akkor nosza "labancország" jövünk …

További információk a tartományról:

Salburgerland Ausztria Kalauz

Salzburg tartomány - Ausztria Kalauz: Salzburgerland látványosságok, turizmuskártya elfogadó helyek >>

Ausztriai nyaralás - képes élménybeszámoló

Ha nyaralásról van szó általában a tengerpart - legyen az horvát, görög, spanyol, olasz - jut eszünkbe, no meg a Balaton, esetleg feszített tempójú városnézés, pénznyelő egzotikum. Persze ennél sokkal árnyaltabb a kép, de kevesen tudják, hogy tőlünk néhány száz kilométerre a "sógoroknál" hihetetlen élményekben lehet része az aktív pihenést keresőknek.